Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach testuje system teleinformatyczny, który ma usprawnić obsługę zgłoszeń, pod numerem alarmowym 112. Jarosław Wojtylak, szef tej instytucji, wyjaśnia, że wdrożenie systemu ułatwi służbom ratowniczym reakcję na zdarzenia.
Operator, poza głosowym przekazem będzie mógł drogą elektroniczną przekazywać tzw. formatki, które w ciągu kilku sekund trafią do policji, straży pożarnej i służb ratownictwa medycznego. Dzięki temu, błyskawicznie będzie można podjąć decyzję dotyczącą sił, które powinny zostać skierowane na miejsce zdarzenia.
Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przyjmuje zgłoszenia z Kielc i powiatu kieleckiego. Dzwoniąc pod numer alarmowy 112 spoza tego terenu połączymy się z najbliższym posterunkiem policji, lub straży pożarnej. Wkrótce ma się to zmienić. Pod koniec roku, Centrum obejmie swoim działaniem całe województwo świętokrzyskie i przejmie obowiązki straży pożarnej, policji i ratownictwa medycznego w obsłudze numeru 112.
Robert Felczak