101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

Posłuchaj online
Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00

Jak powinna wyglądać zimowa dieta? Ekspert radzi

Data publikacji: 24.11.2016 11:07
Autor: Renata Morąg / Kategoria: Wiadomości
Komentarze


Fot. Karol Żak / Radio Kielce

Rozgrzać i wzmocnić odporność – to podstawowe zasady diety na chłodne dni – przypomniała dietetyk Beata Bartosz, gość programu Na każdą pogodę. Zimą nieco wzrasta nasze zapotrzebowanie energetyczne i apetyt. By więc nie przybrać zbyt dużo na wadze, warto pamiętać o częstszym jedzeniu, ale w małych ilościach.

-Wytwarzanie ciepła jest bardzo energochłonnym procesem - przyznała Beata Bartosz. Jednak bywa, że przekąski, wieczorne podjadanie przed telewizorem i mniej ruchu sprzyja  tyciu. Warto poskromić apetyt i zadbać o zawartość posiłków. Zimowa dieta powinna dostarczać większych ilości witamin i minerałów. To one stanowią tarczę chroniącą nas w walce z bakteriami i wirusami. Prawidłowa dieta powinna dobrze wpływać na naturalną florę bakteryjną jelit, która ma duży wpływ na odporność całego organizmu - stanowi barierę dla zarazków. Pożyteczne bakterie występują nie tylko w fermentowanych napojach mlecznych, ale również w kiszonej kapuście czy ogórkach.

- Ważne są rozgrzewające, a nie wychładzające dania – dodała dietetyk. Raczej nie zimne przekąski i jogurty czy suche kanapki. Zima to czas konkretnych i pikantnych potraw. Na śniadanie lepsze od kanapek są płatki owsiane, na obiad gęsta zupa warzywna. Warto też pić  herbatki owocowe i ziołowe oraz sięgać po soki owocowo-warzywne, najlepiej te robione samodzielnie. Mają mnóstwo witamin, poprawiają przemianę materii i oczyszczają organizm.


Część 1


Część 2

 

Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2017 / Realizacja: dimax design & kita solutions