101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

dabplus10D

215,072 MHz

Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00
NA ANTENIE

 

TERAZ GRAMY

Posłuchaj online

Bogdan Latosiński: posunięcia spółki Michalczewski przypominają kabaret

Data publikacji: 10.07.2017 10:31
Autor: Robert Kałuża / Kategoria: Wiadomości
Komentarze

Bogdan Latosiński przewodniczący Rady Nadzorczej spółki Kieleckie Autobusy, honorowy przewodniczący Solidarności w MPK, poseł PiS na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Fot. Robert Felczak / Radio Kielce

Przetarg na obsługę komunikacyjną Kielc nadal nie rozstrzygnięty. Minął miesiąc od otwarcia kopert, a sytuacja jest coraz bardziej skomplikowana.

Oferty złożyły dwie firmy: kieleckie MPK i spółka Michalczewski z Radomia. Niższą cenę usług zaproponował drugi przewoźnik, ale w jego ofercie zabrakło między innymi lokalizacji bazy dla autobusów. Na jej późniejsze dostarczenie zezwalały jednak warunki przetargu. Poseł PiS, honorowy przewodniczący Solidarności w MPK Bogdan Latosiński podkreśla, że na decyzję w tej sprawie czekają nie tylko pracownicy spółki, ale wszyscy kielczanie.

- To jest poważny przetarg, dotyczący publicznego transportu zbiorowego. Chodzi o bezpieczeństwo setek tysięcy, a rocznie milionów pasażerów - argumentuje gość Radia Kielce.

Tymczasem w całej procedurze jest wiele niejasności. W specyfikacji warunków zamówienia zawarto wymóg posiadania zajezdni w Kielcach, z myjnią i budynkiem warsztatowym. Jednak wciąż nie wiadomo, gdzie spółka Michalczewski zlokalizuje swoją bazę. Firma uzupełniła ofertę o te informacje, ale zażyczyła sobie utajnienia lokalizacji, wyjaśniając to tajemnicą handlową. 

 - Takie posunięcia są zupełnie niezrozumiałe. Złożę interpelację z pytaniem, czy takie gry w publicznym przetargu są możliwe i zgodne z przepisami. Przypomina to kabaret, ale trudno w tej sytuacji o śmiech  - podkreśla Bogdan Latosiński.

Firma, która zwycięży w przetargu, będzie wozić pasażerów w Kielcach oraz w dziewięciu ościennych gminach przez 10 najbliższych lat. Musi mieć 123 autobusy, w tym 31 przegubowych, które mają średnio osiem lat, 350 kierowców i zajezdnię na terenie Kielc. Ma obsługiwać także 25 autobusów hybrydowych, które w tym roku kupi miasto.

Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2019 / Realizacja: dimax design & kita solution