101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

Posłuchaj online
Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00

„Na każdą pogodę”: spór z biurem podróży

Data publikacji: 19.09.2017 11:07
Autor: Paweł Solarz / Kategoria: Wiadomości
Komentarze

19.09.2017 Kielce. Ekspert do spraw konsumenckich Mariusz Burchart
Kielce. 19.09.2017 / Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

- Dzisiaj mamy większe szanse na dochodzenie swoich praw po nieudanym urlopie - stwierdził w programie „Na każdą pogodę” Mariusz Burchart.

Ekspert do spraw konsumenckich, zastępca Świętokrzyskiego Inspektora Inspekcji Handlowej  wyjaśnił, że swoje roszczenia co do zwrotu części poniesionych kosztów powinniśmy zgłosić już w trakcie pobytu, albo najpóźniej w ciągu 30 dni po powrocie. Z praktyki wynika, że chodzi przede wszystkim o inny standard pokoju, inną odległość, niż podawano do plaży, albo złą opiekę rezydenta, czy pilota. Co roku kilka tysięcy Polaków – eksperci szacują ich liczbę od pięciu tysięcy w górę – skarży biura podróży.

- Większość spraw załatwiana jest polubownie przed rozprawą w sądzie. A wszystko dzięki tzw. tabeli frankfurckiej, przekornie czasem nazywanej „biblią niezadowolonych turystów” - mówił gość „NKP”.

Tabela, która określa procentowy poziom roszczeń, nie ma mocy prawnej. Została sporządzona na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech. W 2003 roku polski UOKiK uznał ją za pomocną do rozstrzygania sporów między biurami podróży, a klientami. Mariusz Burchart informował także o możliwości roszczeń związanych z opóźnieniami, bądź odwołaniem lotów oraz zniszczeniem lub zagubieniem bagażu.

Posłuchaj pierwszej części audycji:

Posłuchaj drugiej części audycji:

Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2017 / Realizacja: dimax design & kita solutions