Mobilna „Kapsuła Wrażeń” będzie promowała Busko-Zdrój i jego atrakcje. Zaopatrzona w nowoczesne technologie z towarzyszeniem stoisk promocyjnych i interaktywnego miasteczka zabaw dla dzieci ma służyć promocji zdrojowej miejscowości i jej najbliższej okolicy.
O jej zakup i wyposażenie zabiegało Stowarzyszenie Przyjaciół Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz. Wielofunkcyjny pojazd, zdaniem dyrektora buskiego Centrum Kultury Roberta Dąbala, będzie idealnym narzędziem do promocji buskiego regionu na wszelkiego rodzaju imprezach nie tylko w regionie, ale również w całej Polsce i Europie.
– Chcemy pokazać nie tylko atrakcje samego miasta, ale również okolice z jej walorami przyrodniczymi i zabytkami. W kapsule znajduje się to wszystko, co jest naszym bogactwem, dzięki któremu możemy tutaj wszystkich zapraszać – przekonuje Robert Dąbal.
We wnętrzu pojazdu zainstalowany został m.in. specjalny system projekcji, który umożliwi wyświetlanie filmów i animacji sferycznych. Kilkuminutowe seanse zabiorą gości w wirtualną podróż po Busku-Zdroju. Uczestnik, po założeniu specjalnych gogli, sam będzie decydował, na czym chce koncentrować swoją uwagę i co chce oglądać mając przy tym wrażenie faktycznej obecności np. w buskim Parku Zdrojowym. Robert Dąbal wyjaśnia, że prace nad filmem dobiegają końca.
Kapsuła kosztowała ponad 300 tysięcy złotych. Większość sumy pokryła unijna dotacja, o którą zabiegała Lokalna Grupa Działania „Królewskie Ponidzie”. Finansowym wsparciem przy zakupie kapsuły objął stowarzyszenie również buski ratusz. Jak mówi burmistrz Waldemar Sikora zakup kapsuły to inwestycja, która przyczyni się w znaczący sposób do wyeksponowania walorów Buska. Dodaje, że jest to odpowiedź na stale zmieniające się formy przekazu, które wymagają dziś łączenia treści promocyjnych z zabawą, rozrywką przy użyciu nowoczesnych urządzeń technologicznych. Pierwsze tournee kapsuły zaplanowano na październik po Busku-Zdroju.
Buskie Samorządowe Centrum Kultury jest drugą instytucją w regionie po Regionalnej Organizacji Turystycznej w Kielcach, która wykorzystuje mobilne kapsuły jako narzędzie promocyjne.