101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

Posłuchaj online
Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00

Co nowego w podatkach?

Data publikacji: 08.11.2017 12:05
Autor: Grażyna Szlęzak-Wójcik / Kategoria: Wiadomości
Komentarze

16.04.2016 Kielce. I Urząd Skarbowy. Dzień otwarty. Urzędnicy pomagają wypełnić zeznania podatkowe.
Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Jak radzić sobie z rozliczeniami podatków, po zmianach, które wejdą w życie od 1 stycznia? Skarbówka postanowiła pomóc mikroprzedsiębiorstwom i zorganizowała dla nich szkolenia. Mogą z nich skorzystać firmy zatrudniające nie więcej niż 10 osób i osiągające dochód, nie przekraczający 2 mln euro.

Od nowego roku właściciele takich przedsiębiorstw będą zobowiązani do prowadzenia elektronicznej ewidencji podatku VAT i przesyłania jej w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Dotychczas ten obowiązek dotyczył małych i średnich przedsiębiorstw.

Jak wyjaśnia Elżbieta Wereszczyńska z Urzędu Skarbowego w Sandomierzu, przesyłanie tych dokumentów możliwe będzie wyłącznie drogą elektroniczną, a nie każdy przedsiębiorca posługuje się tym sposobem dokumentacji. Spotkania mają więc charakter edukacyjny, ale mają też przekonać przedsiębiorców, że elektroniczna ewidencja docelowo ułatwi im załatwianie spraw podatkowych.

W pierwszym szkoleniu wzięła udział m.in. Lidia Czerwiec, która powiedziała, że sama prowadzi firmę i księgowość dlatego zależało jej na rzetelnej informacji o nowych zasadach. Wcześniej słyszała o nich, ale chce uporządkować te informacje. Z kolei Maciej Dąbrowski prowadzący biuro rachunkowe uważa, że bezpośredni kontakt z urzędem poszerzył jego wiedzę na temat podatku VAT.

Szkolenia odbywają się w każdy wtorek do końca listopada. Podobny harmonogram obowiązuje w każdym urzędzie skarbowym w naszym kraju.

Tagi do tego wpisu
Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość


Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2017 / Realizacja: dimax design & kita solutions