Na portalu podatki.gov.pl można korzystać z usługi „Twój e-PIT”. System ma sprawić, by podatnicy rozliczali się zawsze prawidłowo i na czas, a zwrot nadpłaconego podatku był szybszy.
Bożena Mrożek, kierownik Działu Obsługi Bieżącej w I Urzędzie Skarbowym w Kielcach przypomniała na naszej antenie, że z tej usługi mogą skorzystać wszystkie osoby, rozliczające się poprzez PIT 37 i PIT 38. Nie trzeba zgłaszać się osobiście do urzędu, ani składać żadnych wniosków, wystarczy zalogować się do systemu na platformie podatki.gov.pl.
– Jeżeli podatnik chce zobaczyć, jak wygląda jego zeznanie lub chce go zmodyfikować, dodać ulgi, to może zalogować się na dwa sposoby. Pierwszy, to podanie przychodu z zeznania za 2017 rok oraz numeru PESEL i podanie przychodu z jednej informacji otrzymanej od pracodawcy.
Drugi sposób prowadzi poprzez portal e-Pułap. Obydwie formy są bardzo proste. Jeśli wszystkie dane są prawidłowe, wówczas je akceptujemy. O terminie ewentualnego zwrotu podatku decyduje czas wypełnienia e-deklaracji – dodała rozmówczyni Radia Kielce.
Bożena Mrożek zaznaczyła, że jedyny błąd, jaki może wystąpić w zeznaniu może wynikać z pomyłki pracodawcy na formularzu PIT11. Wówczas konieczna jest korekta.
W przypadku chęci zmiany beneficjenta 1 procenta podatku, również należy zalogować się na portalu, w przeciwnym razie system wskaże podmiot, który był w naszym ubiegłorocznym rozliczeniu – dodaje.
Bożena Mrożek radzi, by skorzystać z usługi e-PIT, przede wszystkim dlatego, że w przypadku nadpłaconego podatku, szybciej otrzymamy zwrot.
Jeśli podatnik nie zaloguje się na portalu, to system automatycznie zatwierdzi wszystkie dane 30 kwietnia. Wówczas urząd będzie miał 30 dni na poinformowanie nas o konieczności dopłaty oraz 45 dni w przypadku zwrotu podatku.
Do 45 dni będziemy czekać na zwrot nadpłaconego podatku, jeśli sprawdzimy i zaakceptujemy e-PIT.