101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

dabplus10D

215,072 MHz

Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00
NA ANTENIE

 

TERAZ GRAMY

Posłuchaj online

S7 przez całe województwo jeszcze w tym roku? [WIDEO, ZDJĘCIA]

Data publikacji: 13.03.2019 10:41
Autor: Mateusz Kaczmarczyk / Kategoria: Wiadomości
Komentarze
Budowa trasy S7

Budowa trasy S7
Skarżysko-Kamienna. 13.03.2019 / Fot. Marzena Mąkosa / Radio Kielce

Wszystko wskazuje na to, że jeszcze przed końcem tego roku będzie można przejechać ekspresową „siódemką” przez całe województwo świętokrzyskie. Prace nad budową odcinka drogi od Skarżyska-Kamiennej do granicy z województwem mazowieckim są już na półmetku, dlatego niewykluczone, że znacząco przed terminem, jezdnie zostaną udostępnione pojazdom.

Jak informuje Małgorzata Pawelec z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawca zwiększył tempo prac, nie przerywając ich na czas zimy. Zaznacza jednak, że wcześniejsze oddanie drogi zależeć będzie od warunków pogodowych.

Inwestycja, która w całości ma zakończyć się w maju przyszłego roku, domknie świętokrzyski odcinek ekspresowej drogi S7. Trasa będzie wiodła nowym śladem, na zachód od istniejącej drogi. Odcinek o długości 7,5 kilometra połączy fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województwa mazowieckiego z istniejącym węzłem w Skarżysku-Kamiennej. Częścią inwestycji jest budowa dwóch węzłów: „Skarżysko Północ” i „Skarżysko Zachód”.

Prace prowadzi firma Budimex, a całkowity koszt robót to około 260 milionów złotych.

S7 ODCINEK GRANICA WOJEWÓDZTW MAZOWIECKIEGO I ŚWIĘTOKRZYSKIEGO - SKARŻYSKO-KAMIENNA

S7 ODCINEK GRANICA WOJEWÓDZTW MAZOWIECKIEGO I ŚWIĘTOKRZYSKIEGO - SKARŻYSKO-KAMIENNAFot. GDDKiA

Długość odcinka: 7,6 km

Wartość inwestycji: 344,4 mln zł

 

HARMONOGRAM PRAC:

10.10.2017 r. - podpisanie umowy z wykonawcą, firmą Budimex

10.10.2017 r. - rozpoczęcie robót

9.05.2020 r. - planowane zakończenie robót

 

Odcinek o długości 7,6 km połączy istniejący fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Dzięki inwestycji, która zakończy się w 2020 roku, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.

 

PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE:

Długość odcinka: 7,57 km

Przekrój drogi: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu, docelowo 2x3 pasy ruchu

Szerokość pasa ruchu: 3,5 m

Szerokość pasów awaryjnych: 2,5 m

Szerokość pasa dzielącego: 12,0 m (w tym rezerwa na 3 pas 2 x 3,5 m)

 

ZAKRES INWESTYCJI

- budowa dwóch jezdni drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, wraz z zachowaniem rezerwy w pasie dzielącym pod dobudowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu

- budowa dwóch węzłów drogowych: „Skarżysko-Północ” na połączeniu drogi ekspresowej z istniejącą drogą krajową nr 7 w rejonie miejscowości Skarżysko Książęce oraz węzła „Skarżysko-Centrum” na połączeniu drogi ekspresowej z ulicą Piłsudskiego w Skarżysku- Kamiennej, zapewniających powiązanie drogi ekspresowej z istniejącą siecią dróg publicznych

- przebudowa odcinków dróg powiatowych i gminnych kolidujących z drogą ekspresową

- budowa dróg dojazdowych, równoległych do drogi ekspresowej, zapewniających obsługę komunikacyjną terenom przyległym do drogi ekspresowej terenów

- budowa mostów i wiaduktów w miejscach skrzyżowań drogi ekspresowej z istniejącą siecią drogową, rzeką Oleśnicą, na węzłach i w miejscach kolizji ze szlakami migracyjnymi zwierząt

- budowa przepustów w miejscach kolizji drogi ekspresowej z istniejącą siecią rowów melioracyjnych oraz przepustów wynikających z systemu odwodnienia drogi

- budowa systemu odwodnienia drogi (rowy drogowe, kanalizacji deszczowej, drenaż w pasie dzielącym itp.)

- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie poziome, oznakowanie pionowe, bariery energochłonne, stacje pogodowe, znaki zmiennej treści itp.)

- budowa oświetlenia drogi w rejonie węzłów drogowych

- budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, pasy zieleni izolacyjnej, ogrodzenia itp.)

- przebudowa i zabezpieczenie kolizji z urządzeniami infrastruktury technicznej (sieci energetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne)

Drogi ekspresowe w województwie świętokrzyskim - istniejące oraz plany budowyFot. GDDKiA

Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2019 / Realizacja: dimax design & kita solution