101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

dabplus10D

215,072 MHz

Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00
NA ANTENIE

 

TERAZ GRAMY

Posłuchaj online

Reorganizacja w kieleckim ratuszu. Będą nowe wydziały i nowi dyrektorzy [WIDEO]

Data publikacji: 25.03.2019 13:32 / Data aktualizacji: 25.03.2019 16:53
Autor: Wiktor Dziarmaga / Kategoria: Wiadomości
Komentarze
Konferencja prasowa dotycząca reorganizacji w Urzędzie Miasta Kielce. Na zdjęciu od lewej Paweł Gągorowski  pełnomocnik prezydenta Kielc Bogdan Wenta  prezydent Kielce Arkadiusz Kubiec  zastępca prezydenta Kielc Leszek Papaj  pełnomocnik prezydenta Kielc

Konferencja prasowa dotycząca reorganizacji w Urzędzie Miasta Kielce. Na zdjęciu (od lewej): Paweł Gągorowski - pełnomocnik prezydenta Kielc, Bogdan Wenta - prezydent Kielce, Arkadiusz Kubiec - zastępca prezydenta Kielc, Leszek Papaj - pełnomocnik prezydenta Kielc
Kielce. 25.03.2019 / Fot. Marzena Mąkosa / Radio Kielce

Kielecki urząd miasta będzie miał nową strukturę. Poznaliśmy szczegóły planowanych zmian. Utworzony ma zostać m.in wydział komunikacji oraz administracji. Pojawią się także cztery nowe biura na prawach wydziałów oraz kolegium prezydenta – jako organ doradczy dla Bogdana Wenty.

Po zmianach liczba wydziałów ma się zmniejszyć z 22 do 12. Zmniejszy się także liczba dyrektorów z 40 do 26.

Leszek Papaj, który był odpowiedzialny za reorganizację mówił, że została ona przygotowana  w oparciu o doświadczenia innych samorządów między innymi Gdańska i Wrocławia. Przy opracowaniu nowej struktury brano pod uwagę także opinie mieszkańców i urzędników. Jego zdaniem obecna struktura jest zbyt rozproszona, natomiast wydziały zostały podzielone w sposób nieadekwatny w stosunku do tego, czym się zajmują.

Nowością ma być wydział komunikacji społecznej. Zajmie się współpracą z fundacjami pozarządowymi oraz sprawami związanymi z budżetem obywatelskim, a także będzie odpowiedzialny za konsultacje społeczne. Poza tym będzie się on zajmował sprawami związanymi z promocją miasta i kreowaniem jego wizerunku. Wydział ma być także odpowiedzialny za obsługę działalności gospodarczej i współpracy z przedsiębiorcami oraz obsługę inwestorów.

Wydział administracyjny ma być odpowiedzialny za zamówienie publiczne oraz inwestycje miejskie. W nowej strukturze zdecydowano się także utworzyć osobny wydział zajmujący się geodezją. Ma to być odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy często zgłaszali się z takimi sprawami do urzędu.

Nowością ma być również kolegium prezydenta które będzie organem opiniująco-doradczym dla Bogdana Wenty. W jego skład wejdzie kierownictwo urzędu: prezydent, wiceprezydenci, skarbnik i sekretarz. Kolegium ma weryfikować i opiniować wszystkie wydatki miasta powyżej 300 tys. złotych. Doraźnie w gremium mają zasiadać dyrektorzy urzędu miasta, których wydziały będą zaangażowane w poszczególne inwestycje.

W tym tygodniu określone zostaną terminy wprowadzenia zmian. Reorganizacja może się rozpocząć w ciągu miesiąca. Władze miasta utrzymują, że nowa struktura nie pociągnie za sobą zwolnień. Osobom, które stracą stanowiska będą przedstawiane inne oferty pracy w strukturze urzędu. Zwolnienia nie są wykluczone w przyszłości po objęciu stanowisk przez kadrę kierowniczą. To dyrektorzy będą mieli za zadanie ocenić potrzeby kadrowe wydziałów. Leszek Papaj zapewniał, że zmiany mają zostać wprowadzono ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie. Obecnie w Urzędzie Miasta w Kielcach jest zatrudnionych 600 osób.

REORGANIZACJA URZĘDU MIASTA KIELCE - SCHEMAT:

 


Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2019 / Realizacja: dimax design & kita solution