101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

dabplus10D

215,072 MHz

Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00
NA ANTENIE

 

TERAZ GRAMY

Posłuchaj online

Od dziś strajk nauczycieli. Związki odrzuciły propozycje rządu

Data publikacji: 07.04.2019 21:55 / Data aktualizacji: 07.04.2019 22:09
Kategoria: Wiadomości /Źródło: IAR
Komentarze
Protest nauczycieli

Protest nauczycieli
Kielce. 25.03.2019 / Fot. Marzena Mąkosa / Radio Kielce

Dwie oświatowe centrale związkowe odrzuciły propozycje rządu, "Solidarność" zdecydowała się zawrzeć porozumienie - poinformowała reprezentująca rząd w rozmowach z nauczycielami wicepremier Beata Szydło.

To wynik rozmów ostatniej szansy w Centrum "Dialog" przed zapowiadanym na poniedziałek przez Związek Nauczycielstwa Polskiego bezterminowym strajkiem w oświacie.

Beata Szydło dziękowała "Solidarności" za zawarcie porozumienia. - Jest to sukces, bo pokazaliśmy, że można podpisać porozumienie, które daje dobrą szansę i perspektywę na przyszłość - oceniła wicepremier. Beata Szydło jednocześnie deklarowała, że pozostaje otwarta na rozmowy z pozostałymi dwiema centralami związkowymi. Jak mówiła, jeśli centrale związkowe zwrócą się z prośbą o to, rząd jest gotów na kontynuowanie dialogu, bo, jak zaznaczyła, jest to potrzebne polskiej szkole.

Związek Nauczycielstwa Polskiego i Forum Związków Zawodowych oczekiwały 30-procentowej podwyżki dla nauczycieli w tym roku. Miałaby być rozłożona na dwie raty. Rząd proponował dotychczas, poza paktem społecznym dla oświaty, między innymi podwyżkę o ponad 9 procent od września, skrócenie ścieżki awansu zawodowego i ustalenie kwoty dodatku za wychowawstwo w wysokości minimum 300 złotych.

Związek Nauczycielstwa Polskiego zapowiedział rozpoczęcie od poniedziałku bezterminowego strajku w oświacie. Rząd deklarował, że egzaminy szkolne się odbędą nawet jeśli nie będzie porozumienia.

Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2019 / Realizacja: dimax design & kita solution