101,4 MHz

90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa

dabplus10D

215,072 MHz

Zadzwoń do nas! Telefony antenowe
41 200 20 20 / 41 200 20 00
NA ANTENIE

 

TERAZ GRAMY

Posłuchaj online

Wielka okazja czy wielki haczyk?

Data publikacji: 27.11.2019 08:31 / Data aktualizacji: 27.11.2019 10:16
Autor: Marek Orkisz / Kategoria: Wiadomości z regionu
Komentarze
Wojciech Kobylarz  naczelnik Wydziału PrawnoOrganizacyjnego i Ochrony Konsumentów w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Kielcach

Wojciech Kobylarz - naczelnik Wydziału Prawno-Organizacyjnego i Ochrony Konsumentów w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Kielcach
Fot. Karol Żak / Radio Kielce

- Rozsądek i dokonywanie przemyślanych zakupów mogą sprawić, że unikniemy kłopotów i będziemy zadowoleni z nabytych towarów - doradza Wojciech Kobylarz z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Kielcach. Jak zauważył gość Radia Kielce, rozpoczął się najbardziej gorący okres w handlu.

W tym tygodniu odbywają się wielkie wyprzedaże, a zaraz po nich rozpocznie się szał przedświątecznych zakupów. W tym czasie wielu klientów pod wpływem emocji, czy reklamy informującej o olbrzymich zniżkach podejmuje decyzje, których potem żałuje.

Jak mówi Wojciech Kobylarz, aby temu zapobiec, musimy do zakupów podchodzić świadomie. 

- Handlowcy mają różne pomysły na zachęcenie klientów. Jednym z nich jest informacja o wielkich obniżkach cen - dodaje.

Czy jednak faktycznie ceny są niższe? Jak zauważa gość Radia Kielce, zdarza się, że przed sezonem wyprzedaży ceny są sztucznie podnoszone, by potem pokazać obniżki.

- Aby nie wpaść w pułapkę, powinniśmy porównywać oferty. Jest wiele przeglądarek internetowych, dzięki którym możemy sprawdzić, czy faktycznie można mówić o niższej cenie, czy jedynie chwycie marketingowym - podkreśla.

Trzeba także pamiętać o swoich prawach. W przypadku sklepów internetowych możemy w ciągu 14 dni oddać towar bez wyjaśniania przyczyny. Musimy jedynie wypełnić oświadczenie. Inaczej wygląda zakup w sklepie stacjonarnym. Tu nie mamy takiego prawa i warto o możliwość ewentualnego zwrotu zapytać obsługę. 

Jak zauważył Wojciech Kobylarz, Państwowa Inspekcja Handlowa z roku na rok ma mniej skarg na nieuczciwych handlowców. Wynika to przede wszystkim z olbrzymiej konkurencji na rynku, która powoduje, że handlowcy przykładają coraz większą wagę do jakości obsługi.

Podobne wiadomości
Skomentuj ten wpis
Polub wiadomość
Reklama

Wszelkie prawa zastrzeżone. Polskie Radio Kielce SA 1952 - 2019 / Realizacja: dimax design & kita solution