Wielka okazja czy wielki haczyk?

Data publikacji: 27.11.2019 08:31 / Data aktualizacji: 27.11.2019 10:16
Autor: Marek Orkisz / Kategoria: Wiadomości z regionu
Wojciech Kobylarz - naczelnik Wydziału Prawno-Organizacyjnego i Ochrony Konsumentów w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Kielcach

Wojciech Kobylarz - naczelnik Wydziału Prawno-Organizacyjnego i Ochrony Konsumentów w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Kielcach
Fot. Karol Żak / Radio Kielce

- Rozsądek i dokonywanie przemyślanych zakupów mogą sprawić, że unikniemy kłopotów i będziemy zadowoleni z nabytych towarów - doradza Wojciech Kobylarz z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Kielcach. Jak zauważył gość Radia Kielce, rozpoczął się najbardziej gorący okres w handlu.

W tym tygodniu odbywają się wielkie wyprzedaże, a zaraz po nich rozpocznie się szał przedświątecznych zakupów. W tym czasie wielu klientów pod wpływem emocji, czy reklamy informującej o olbrzymich zniżkach podejmuje decyzje, których potem żałuje.

Jak mówi Wojciech Kobylarz, aby temu zapobiec, musimy do zakupów podchodzić świadomie. 

- Handlowcy mają różne pomysły na zachęcenie klientów. Jednym z nich jest informacja o wielkich obniżkach cen - dodaje.

Czy jednak faktycznie ceny są niższe? Jak zauważa gość Radia Kielce, zdarza się, że przed sezonem wyprzedaży ceny są sztucznie podnoszone, by potem pokazać obniżki.

- Aby nie wpaść w pułapkę, powinniśmy porównywać oferty. Jest wiele przeglądarek internetowych, dzięki którym możemy sprawdzić, czy faktycznie można mówić o niższej cenie, czy jedynie chwycie marketingowym - podkreśla.

Trzeba także pamiętać o swoich prawach. W przypadku sklepów internetowych możemy w ciągu 14 dni oddać towar bez wyjaśniania przyczyny. Musimy jedynie wypełnić oświadczenie. Inaczej wygląda zakup w sklepie stacjonarnym. Tu nie mamy takiego prawa i warto o możliwość ewentualnego zwrotu zapytać obsługę. 

Jak zauważył Wojciech Kobylarz, Państwowa Inspekcja Handlowa z roku na rok ma mniej skarg na nieuczciwych handlowców. Wynika to przede wszystkim z olbrzymiej konkurencji na rynku, która powoduje, że handlowcy przykładają coraz większą wagę do jakości obsługi.

Podobne wiadomości
Reklama