UEFA EURO U21: Medialny sukces mistrzostw w Polsce

Data publikacji: 01.07.2017 10:56
Autor: Rafał Szymczyk / Kategoria: Sport
22.06.2017 Kielce. UEFA EURO U21. Mecz Polska - Anglia. Kibice.

22.06.2017 Kielce. UEFA EURO U21. Mecz Polska - Anglia. Kibice.
Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Turniej UEFA EURO U21 zanotował zdecydowanie większy zasięg medialny niż mistrzostwa rozegrane przed dwoma laty w Czechach. W ostatnich dwóch tygodniach telewizyjne transmisje z rozgrywanych w Polsce meczów dotarły na terytorium co najmniej 150 państw. Obok 32 oficjalnych nadawców mecze obsługiwało pół tysiąca przedstawicieli mediów z całego świata.

Wstępne szacunki UEFA wskazują, że łączna oglądalność meczów UEFA EURO U21 na świecie sięgnie 140 milionów widzów. – Prawa do transmisji „na żywo” wykupiło 32 nadawców, wśród których znalazły się sieci telewizyjne nawet z tak odległych zakątków globu jak Australia, Brazylia, Malezja, Stany Zjednoczone czy Indonezja – informuje Filip Adamus, rzecznik prasowy mistrzostw.

Nadawcy ci objęli swym sygnałem aż 150 krajów – dwa lata temu było ich „tylko” 129. Co więcej, mieszkańcy terytoriów, w których transmisje z Polski nie były dostępne, mecze turnieju mogli oglądać bezpłatnie w oficjalnych kanałach UEFA w internecie. Szeroki zasięg turnieju potwierdzają przedstawione poniżej przykładowe statystyki oglądalności na wybranych rynkach telewizyjnych:

• mecz półfinałowy HISZPANIA – WŁOCHY oglądało 7,9 mln widzów na terytorium Włoch (na antenie RAI) oraz 4,0 mln na terytorium Hiszpanii (TV Cuatro);

• mecz półfinałowy ANGLIA – NIEMCY oglądało 5,3 mln widzów na terytorium Niemiec (ARD) oraz 0,6 mln na terytorium Wielkiej Brytanii (Sky Sports);

• mecz fazy grupowej WŁOCHY – NIEMCY oglądało 5,2 mln widzów na terytorium Niemiec (ARD) oraz 5,4 mln na terytorium Włoch (RAI);

• mecze reprezentacji Polski oglądało na terytorium naszego kraju (Polsat, Polsat Sport) kolejno: 3,7 mln (POLSKA – SŁOWACJA), 3,7 mln (POLSKA – SZWECJA) oraz 3,3 mln widzów (ANGLIA – POLSKA).

Dodajmy, że w Niemczech, Hiszpanii i Włoszech oglądalność tegorocznego UEFA EURO U21 była dwa razy większa niż w trakcie poprzedniego turnieju. W porównaniu do finałów z lat 2013 i 2015 znaczący skok liczby widzów zanotowano też m.in. w Wielkiej Brytanii, Szwecji oraz na Słowacji. Obok oficjalnych nadawców telewizyjnych i radiowych mecze rozegrane w Kielcach, Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Lublinie oraz Tychach relacjonowało ponad 500 dziennikarzy  i fotoreporterów z 21 krajów świata.

– Wśród akredytowanych znaleźli się przedstawiciele redakcji z wszystkich dwunastu europejskich państw, których reprezentacje uczestniczyły  w mistrzostwach. Ponadto gościliśmy media z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Francji, Cypru, Palestyny, Szwajcarii, Litwy, Izraela i Ukrainy. Takiego zasięgu nie miała żadna z poprzednich edycji młodzieżowego czempionatu – zaznaczył Filip Adamus.

Tagi do tego wpisu
Reklama