Będą konsultacje społeczne ws. ustawy krajobrazowej

Data publikacji: 01.09.2017 17:28
Autor: Michał Kita / Kategoria: Wiadomości z regionu
01.09.2017 Kielce. Komisja Ładu Przestrzennego

01.09.2017 Kielce. Komisja Ładu Przestrzennego
Fot. Marzena Mąkosa - Radio Kielce / Jacek Michalski - Prawo i Sprawiedliwość, Agata Wojda – Platforma Obywatelska, Artur Hajdorowicz - dyrektor Wydział Rozwoju i Rewitalizacji Miasta, Piotr Kisiel – Prawo i Sprawiedliwość, Jarosław Karyś – Prawo i Sprawiedliwość

Władze Kielc próbują ograniczyć chaos reklamowy na ulicach miasta. Jak informowaliśmy w czerwcu, trwają prace nad projektem tzw. ustawy krajobrazowej. Dziś został przedstawiony projekt przepisów.

Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta informuje, że projekt zakłada podział miasta na 4 strefy, które będą regulowały układ przestrzenny reklam. Odmienne przepisy będą obowiązywały w centrum, w parkach i na terenach zielonych oraz w części przemysłowo-handlowej.

Jednak zdaniem Artura Hajdorowicza cały projekt jest skomplikowany, a to dlatego, że reklamy towarzyszą nam praktycznie wszędzie. Ostateczny kształt ustawy poprzedzi szereg konsultacji społecznych.

– Zrobiliśmy projekt przepisów najlepszy jaki potrafiliśmy, ale musi go zaakceptować społeczeństwo. To zagadnienie dotyka bardzo wielu osób, m.in. wszystkich prowadzących działalność gospodarczą – zaznaczył Artur Hajdorowicz.

Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta dodaje, że chce, aby przepisy zostały wprowadzone spokojnie i bez awantur, dlatego Urząd Miasta daje dużo czasu na konsultacje społeczne. W zabytkowym śródmieściu reklamy będą ograniczone do minimum. W pozostałych częściach zwracana będzie uwaga na odległość w rozmieszczeniu elementów promocyjnych. W myśl nowych przepisów, nie będzie także możliwe umieszczanie reklam na pasach rozdzielających jezdnie. Zniknąć mają również bilboardy wielkoformatowe, zasłaniające okna budynków mieszkalnych.

Radny Jarosław Karyś uważa, że to dobrze, że powstał projekt uchwały krajobrazowej. Jego zdaniem w mieście brakuje przepisów regulujących takie kwestie. – W tej chwili staramy się doprowadzić do pełnego ładu reklamowego. Myślę, że uda nam się to zrobić. W ciągu tego okresu kilku miesięcy musimy wyeliminować błędy, które na pewno są w projekcie uchwały, bo liczy ona 20 stron – powiedział Jarosław Karyś.

Pierwszy etap konsultacji społecznych rozpocznie się 15 września i potrwa do 31 października. Urzędnicy mają nadzieję, że projekt  będzie gotowy do przedłożenia projektu uchwały na sesji Rady Miasta na początku marca 2018 roku.

Reklama