Działacze PSL chwalą most w Nowym Korczynie

Data publikacji: 14.12.2020 17:10
Autor: Michał Kita / Kategoria: Wiadomości z regionu
14.12.2020. Nowy Korczyn. Otwarcie nowego mostu na Wiśle. Na zdjęciu: Władysław Kosiniak-Kamysz - prezes Polskiego Stronnictwa Ludowego.

14.12.2020. Nowy Korczyn. Otwarcie nowego mostu na Wiśle. Na zdjęciu: Władysław Kosiniak-Kamysz - prezes Polskiego Stronnictwa Ludowego.
Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Otwarcie mostu na Wiśle w Nowym Korczynie to marzenie wielu pokoleń, które stało się rzeczywistością, stwierdził poseł Władysław Kosiniak-Kamysz, szef Polskiego Stronnictwa Ludowego, podczas spotkania poprzedzającego otwarcie nowego obiektu łączącego województwo świętokrzyskie z Małopolską.

- To wielkie wydarzenie i nasz wspólny sukces, za który w pierwszej kolejności dziękuję mieszkańcom gmin Nowy Korczyn i Gręboszów, ale także mieszkańcom powiatu Dąbrowa Tarnowska i Busko-Zdrój, jak również wszystkim z województwa małopolskiego i świętokrzyskiego. Jednak historia tego mostu nie zaczyna się dziś, czy jak by chcieli niektórzy dopiero w 2018, to zaczęło się dużo wcześniej - dodaje.

Władysław Kosiniak-Kamysz, przypomniał, że pierwszy etap prac zmierzający do otwarcia przeprawy przez Wisłę został wykonany w czasach, gdy zarówno Małopolską, jak i Świętokrzyskim zarządzało Polskie Stronnictwo Ludowe.

14.12.2020. Nowy Korczyn. Otwarcie nowego mostu na Wiśle. Na zdjęciu: Adam Jarubas - europoseł PSLFot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Jak stwierdzi europoseł Adam Jarubas, wiceprezes ludowców, budowa mostu w Nowym Korczynie była możliwa także dzięki pozyskaniu dofinansowania z Unii Europejskiej.

- Ten most kosztował 54 mln złotych, wraz z wykupami gruntów, ten koszt sięga około 60 mln zł. Dzięki temu mogliśmy połączyć dwie gminy i dwa województwa. To było wiele lat przygotowań i marzeń, by taki obiekt powstał, za co raz jeszcze wszystkim dziękuję - stwierdził.

Budowa mostu przez Wisłę rozpoczęła się w marcu 2019 roku. Nowy obiekt zastąpi kursujący po rzece prom i połączy południową część Świętokrzyskiego z Małopolską. Koszt inwestycji to prawie 54 mln zł.

Reklama