Eksperci podpowiadają: jak zdobyć fundusze na szkolenia

Data publikacji: 21.09.2021 15:54
Autor: Daniel Lenart / Kategoria: Wiadomości z regionu
Kielce. Wojewódzki Urząd Pracy

Kielce. Wojewódzki Urząd Pracy
Fot. Patryk Cudzik / Radio Kielce

O pieniądzach na szkolenia pracowników oraz programach, które ułatwią młodym ludziom wejście na rynek pracy mówili we wtorek (21 września) eksperci i przedsiębiorcy podczas konferencji w Targach Kielce. Spotkanie zorganizował Wojewódzki Urząd Pracy.

Kierująca tą instytucją Aleksandra Marcinkowska mówiła, że dzięki konferencji przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się wielu praktycznych rzeczy, które ułatwią im funkcjonowanie na rynku.

- Na przykład o Krajowym Funduszu Szkoleniowym, z którego mogą skorzystać przedsiębiorcy zatrudniający przynajmniej jedną osobę. Informujemy też o tym, jakie są oczekiwania rynku pracy wobec nowych osób, które na ten rynek wchodzą - tłumaczyła Aleksandra Marcinkowska.

W ramach konferencji mówiono też o szkolnictwie zawodowym. Problemem jest ciągle zbyt mała popularność szkół zawodowych wśród młodych ludzi. Kazimierz Mądzik, świętokrzyski kurator oświaty podkreślał, że aby to zmienić, jego urząd rozwija sieć doradców zawodowych, działających w każdym powiecie.

Renata Janik, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego podkreślała, że przedsiębiorcy mogli dowiedzieć się o nowym projekcie „Pracownik szyty na miarę”. Jak tłumaczyła, obecnie rynek pracy jest w bardzo poważnym kryzysie. Dotyczy to nie tylko naszego regionu, taka sytuacja jest w całym kraju.

- Kryzys związany jest z brakiem pracowników dobrze wykwalifikowanych. Mówimy przedsiębiorcom, że w ramach tego projektu mogą sobie sami wyszkolić pracownika. Może on odbywać praktyki i jednocześnie dokształcać się, a dodatkowo pracodawca może dostać pieniądze na jego zatrudnienie - opowiadała Renata Janik.

Wicemarszałek zwróciła uwagę, że nasz kraj i województwo okupują końcowe miejsca, jeżeli chodzi o dokształcanie się osób dorosłych, którzy chcą nadążyć za wymogami rynku pracy. Doskonali się zaledwie 6 proc. pracowników.

Reklama