Kielecka Caritas wprowadziła duże ułatwienie dla pacjentów

Data publikacji: 10.09.2021 11:44
Autor: Iwona Murawska / Kategoria: Wiadomości z regionu

 
Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Caritas Diecezji Kieleckiej wdrożyła w swoich placówkach medycznych dokumentację cyfrową. Jest to ułatwienie nie tylko dla pracowników, ale także dla leczących się tam pacjentów – mówi ksiądz Stanisław Słowik, dyrektor organizacji.

Wyjaśnia, że dzięki systemowi informatycznemu pacjenci mają dostęp do informacji o świadczonych usługach.

- Korzystanie z tego systemu ułatwia proces zgłaszania potrzeby wizyty lekarskiej, przyjęcia do konkretnej usługi leczniczej w pobycie całodobowym, czy ambulatoryjnym. System przypomina również pacjentom o uzgodnionych terminach wizyt. Ponadto, pacjenci będą w stanie sprawdzić prawie wszystkie informacje na temat tego, co się działo w ich obsłudze medycznej w naszych placówkach - mówi dyrektor. 

System pozwala również sprawdzić, jakie leki były wystawione pacjentowi oraz podejrzeć wyniki wykonanych wcześniej badań - dodaje ksiądz Stanisław Słowik.

- Żeby mieć dostęp do szczegółowych informacji cyfrowych o swoim leczeniu, pacjent musi się skontaktować osobiście z kimś pracowników konkretnej placówki, w której korzystał ze świadczeń medycznych. Wówczas pracownik tej placówki nada pacjentowi prawa dostępu - wyjaśnia ksiądz Słowik.

Caritas Diecezji Kieleckiej prowadzi ponad 10 placówek medycznych. To m.in. hospicja w Kielcach i Miechowie, gabinety fizykoterapii, zakłady opiekuńczo - lecznicze oraz szpitalny oddział rehabilitacyjny w Domu Pomocy Społecznej w Piekoszowie.

Reklama