Kosztowny remont skarżyskiego magistratu

Data publikacji: 12.10.2021 13:42
Autor: Anna Głąb / Kategoria: Wiadomości z regionu
Modernizacja Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej - wizualizacja

Modernizacja Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej - wizualizacja
Fot. Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej

Siedziba skarżyskiego Urzędu Miasta przejdzie gruntowny remont. Na czas prowadzenia prac, urzędnicy przeniosą się do budynku przy ulicy Legionów 122. Opozycyjni radni nie negują inwestycji, ale zwracają uwagę na jej wysokie koszty.

Całość prac będzie kosztować ponad 5 mln zł, z czego 2,3 mln to dofinansowanie z RPO, reszta, czyli 2,7 mln zł pochodzi z budżetu miasta. To nie podoba się opozycyjnym radnym. Arkadiusz Bogucki z klubu Prawa i Sprawiedliwości podkreśla, że w mieście jest wiele innych potrzeb inwestycyjnych.

- Remont jest zasadny, choćby ze względu na obsługę interesantów, jednak moim zdaniem to zbyt duży wydatek, jak na finanse gminy. Biorąc pod uwagę, w jakim stanie są jednostki gminne, to remont Urzędu Miasta nie jest wydatkiem pierwszej potrzeby. Przed nami budowa basenu, na którą pieniądze pochodzić będą ze sprzedaży udziałów spółki Miejskie Inwestycje, które zobowiązaliśmy się odkupić. Będziemy je musieli spłacać przez wiele lat za bardzo dużą kwotę, to wszystko pokazuje, że nas nie stać na taki wydatek - mówi radny.

Rzecznik skarżyskiego magistratu Izabela Szwagierek twierdzi, że budynek nie był remontowany od połowy ubiegłego wieku, a inwestycja jest częścią programu termomodernizacji budynków użyteczności publicznej w mieście.

- Przy okazji tego remontu przebudowane zostanie także wnętrze Urzędu Miasta. Zostaną docieplone ściany, częściowo wymienione drzwi i okna - na parterze będą zamontowane okna antywłamaniowe w miejsce rolet i krat. Zostaną zamontowane także nowe rynny i parapety, instalacja odgromowa, centralnego ogrzewania, elektryczna i fotowoltaiczna. Zmieni się także układ pomieszczeń, aby dostosować je do obecnej struktury wydziałów - wymienia.

Cały budynek zostanie też dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, dobudowana zostanie m.in. winda. Prace mają też ułatwić funkcjonowanie urzędu oraz załatwianie spraw mieszkańcom miasta. Obecnie np. wydział finansowy mieści się w trzech różnych miejscach.

Wykonawca na przeprowadzenie prac ma 13 miesięcy, a więc urzędnicy wrócą do budynku przy ul. Sikorskiego w 2023 roku.

Pierwsze wydziały, biura i referaty rozpoczną pracę w tymczasowej siedzibie 19 października. Biuro Obsługi Interesanta oraz kasa czynne będą w dotychczasowej lokalizacji przy ulicy Sikorskiego do końca października. Przeprowadzanie wydziałów zakończy się 30 października, a od 2 listopada wszystkie komórki Urzędu Miasta będą zlokalizowane w biurowcu przy ulicy Legionów. Problemem dla skarżyszczan może być jednak dojazd do tego miejsca. Trwa remont wiaduktu nad torami, a to oznacza, że na ulicy Legionów tworzą się ogromne korki. Aby ułatwić mieszkańcom załatwienie spraw od listopada w siedzibie MOPS-u przy ul. Prusa 3a otwarty zostanie punkt podawczy, gdzie mieszkańcy będą mogli składać dokumenty.

Podobne wiadomości
adv adv
Wiadomości
Reklama