Problem z dodzwonieniem się do sanepidu? Kwarantannę zgłosisz przez IKP

Data publikacji: 26.11.2020 06:17
Autor: Iwona Murawska / Kategoria: Wiadomości z regionu
Zdjęcie ilustracyjne

Zdjęcie ilustracyjne
Kielce. 30.05.2019 / Fot. Aneta Cielibała-Gil / Radio Kielce

Internetowe Konto Pacjenta wzbogaciło się o kolejną funkcję, potrzebną zwłaszcza w ograniczaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że dzięki nowej funkcji osoby, które są na kwarantannie mogą zgłosić ten fakt do sanepidu nie telefonicznie, ale poprzez portal.

- Jeżeli ma się pozytywny wynik testu, bądź jeżeli miało się kontakt z osobą zakażoną do tej pory informowało się o tym sanepid telefonicznie. Czasami trudno się było do tej instytucji dodzwonić i trzeba było próbować wielokrotnie- mówi Beata Szczepanek.

Natomiast obecnie osoby, które są na kwarantannie mogą powiadomić sanepid bezpośrednio drogą online za pomocą formularza znajdującego się na Internetowym Koncie Pacjenta - wyjaśnia Beata Szczepanek.

- Na Internetowym Koncie Pacjenta pojawił się nowy formularz, który należy wypełnić i bezpośrednio drogą online przesłać do służb epidemiologicznych. To oprócz wygody i oszczędności czasu pacjenta ma też znaczenie z punktu widzenia epidemiologicznego. Szybciej pomoże przerwać łańcuch zakażeń, ewentualnie wykryć ognisko Covid-19 - dodała Beata Szczepanek.

Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl. Każdy po zalogowaniu zobaczy po prawej stronie obok powitania napis „Kwarantanna - zgłoszenie online” wraz z czerwoną ikonką przedstawiającą koronawirusa.

Wystarczy kliknąć na napis „Kwarantanna - zgłoszenie online”, by znaleźć się na stronie formularza i wypełnić wywiad epidemiologiczny.

W formularzu zgłoszenia kwarantanny zaznaczamy m.in. czy mamy pozytywny wynik testu na COVID-19 oraz czy mieliśmy kontakt z osobą zakażoną.

Reklama