TELEFON INTERWENCYJNY. Problemy z zarejestrowaniem samochodu

Data publikacji: 31.07.2020 14:26
Autor: Michał Kita / Kategoria: Wiadomości z regionu
Zdjęcie ilustracyjne

Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Zarejestrowanie samochodu w kieleckim magistracie graniczy z cudem - skarżą się słuchacze dzwoniący na numer interwencyjny Radia Kielce. Jak mówią, próba telefonicznego umówienia terminu oznacza wielodniowe oczekiwanie na skuteczne połączenie. Urzędnicy z ratusza zapowiadają zmiany i ułatwienia.

Jak mówi pani Anna, która jakiś czas temu chciała zarejestrować nowy pojazd kupiony za granicą, w całej procedurze najtrudniejsze było dodzwonienie się do urzędu.

- Dzwoniłam tam przez kilka dni - od godziny 7.30, a nawet wcześniej niestety bezskutecznie. Próbowałam także rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej, to również nie przynosiło skutku, ponieważ o 7.30, kiedy próbowałam się rejestrować, okazało się, że wszystkie miejsca są już zajęte, w kolejnych dniach taka sytuacja się powtarzała - relacjonuje.

Grzegorz Witkowski, zastępca dyrektora wydziału komunikacji zapewnia, że teraz kontakt będzie łatwiejszy. Klienci urzędu mogą już umawiać wizyty nie tylko z dnia na dzień, ale także z dwutygodniowym wyprzedzeniem.

- Taka możliwość istnieje poprzez formularz na stronie umowwizyte.kielce.eu. W miarę potrzeb będziemy udostępniać kolejne terminy. Ponadto w dalszym ciągu dostępne są możliwości umówienia się na wizytę z dnia na dzień, za pośrednictwem kontaktu telefonicznego pod numerami 41 36 76 099 lub 41 36 76 499. Z dnia na dzień można umówić się także przez Internet - wyjaśnia.

Trudności występują także w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego w Kielcach. Jak jednak informuje Cezary Majcher, członek zarządu powiatu, urząd cały czas pracuje nad tym, aby usprawniać prace wydziału.

- W tym celu przedłużyliśmy godziny pracy. We wtorki i czwartki wydział pracuje do godziny 17.00, dzięki czemu można m.in. odebrać prawo jazdy albo dowód rejestracyjny. Ponadto od przyszłego tygodnia dłuższe godziny pracy będą także obowiązywać w środę. W dalszym ciągu także pracujemy nad rozwiązaniem problemu trudności w dodzwanianiu się do wydziału komunikacji. Zamówiliśmy nową centralę telefoniczną, która ułatwi kontakt klientów. Ponadto od przyszłego tygodnia oprócz dotychczasowych trzech dla mieszkańców, zostaną udostępnione dwa kolejne numery kontaktowe - dodaje.

Obecnie w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego w Kielcach dziennie obsługiwanych jest około 250 spraw dziennie w tym 140 rejestracji nowych pojazdów, to skala porównywalna z tą przed epidemią koronawirusa. 

adv adv
Wiadomości
Reklama